[본문TEXT 6과] 중2 영어 시사(송미정)_A Trip to Mongolia

[본문TEXT 6과] 중2 영어 시사(송미정)_A Trip to Mongolia

New Places, New Experiences

A Trip to Mongolia

         

This year, I had a special summer because I visited Mongolia for the first time. My friend Altan is from Mongolia. His grandmother invited me to Ulaanbaatar, the capital of Mongolia.

 After a four-hour flight from Seoul, Altan and I arrived at Chinggis Khaan International Airport in Ulaanbaatar. It took thirty minutes by taxi from the airport to Altan’s grandmother’s house.

 

Her house is a ger, a traditional Mongolian house. It is a big tent, but it is cozy inside. When we entered, something smelled wonderful. It was from the khorkhog that she was cooking for us. Khorkhog is a Mongolian barbecue. It is made of lamb and cooked with hot stones. I was moved when Altan said Mongolians serve khorkhog to special guests. It was so delicious that I asked for more. After dinner, Altan and I went outside to see the night sky. The sky was full of bright stars. I felt like I was in a magical place.

 

During the next three days, Altan showed me around and helped me experience Mongolian culture. Every moment was fun and exciting, but I had the most fun when I rode a camel in the Gobi Desert. At first, I was scared because the camel was taller than I expected. But once I sat on its back, I soon got used to its movement. From the camel’s back, the view of the desert was truly amazing.

 My visit to Mongolia was a special experience in many ways. It gave me a great chance to get to know my friend’s country and culture. I want to visit Mongolia again someday!

 

몽골 여행

 

 

 올해 나는 처음으로 몽골을 방문해서 특별한 여름을 보냈다. 내 친구 알탕은 몽골 출신이다. 그의 할머니는 나를 몽골의 수도, 울란바타르에 초대하셨다.

 서울에서부터 네 시간의 비행 후, 알탕과 나는 칭기즈 칸 국제공항에 도착했다. 공항에서 알탕의 할머니 댁까지 택시로 30분 걸렸다.

 

그녀의 집은 몽골의 전통적인 집인 게르다. 그것은 큰 텐트지만, 내부는 아늑하다. 우리가 들어갔을 때, 뭔가 좋은 냄새가 났다. 그것은 그녀가 우리를 위해 요리하고 있던 호르호그에서 나는 냄새였다. 호르호그는 몽골식 바비큐다. 그것은 양고기로 만들어지고 뜨거운 돌로 요리된다. 알탕이 몽골인들은 특별한 손님에게 호르호그를 대접한다고 말했을 때 나는 감동을 받았다. 그것은 매우 맛있어서 나는 더 달라고 부탁했다. 저녁 식사 후, 알탕과 나는 밤하늘을 보기 위해 밖으로 나갔다. 하늘은 밝은 별들로 가득 차 있었다. 나는 신비한 장소에 있는 것처럼 느꼈다.

 

그 후 3일 동안, 알탕은 나에게 구경을 시켜 주었고 몽골 문화를 경험하는 것을 도와주었다. 매 순간이 재미있었고 흥미진진했지만, 고비 사막에서 낙타를 탔을 때 가장 재미있었다. 처음에는 내가 예상했던 것보다 낙타의 키가 커서 겁을 먹었다. 그러나 낙타의 등에 앉자마자 나는 곧 낙타의 움직임에 익숙해졌다. 낙타의 등에서 보는 사막의 경치는 정말로 놀라웠다.

 나의 몽골 방문은 여러 면에서 특별한 경험이었다. 그것은 나에게 내 친구의 나라와 문화를 알 수 있는 좋은 기회를 주었다. 나는 언젠가 몽골을 다시 방문하고 싶다!

 

 

 

이 글을 공유하기

댓글

Designed by JB FACTORY